Δρ. Αναστασία Καππάτου

Σύντομο Βιογραφικό σημείωμα

1. Προσωπικά Στοιχεία

Ονοματεπώνυμο: Καππάτου Αναστασία
Διεύθυνση εργασίας: Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας Οικίας: Αβέρωφ 49, Φλώρινα 53100.
Τηλέφωνο Οικίας: 2385023772
Κινητό: 6948680860
Ε- mail : natassakf@hotmail.com Οικογενειακή κατάσταση: Έγγαμη και μητέρα δύο ανήλικων τέκνων. Υπηκοότητα: Ελληνική. Ημερομηνία γεννήσεως: 6 Φεβρουαρίου 1977. Τόπος γεννήσεως: Αργοστόλι, Κεφαλληνίας.

2. Σπουδές

Πτυχίο στην Παιδαγωγική από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) με βαθμό «Άριστα» (Οκτώβριος 2002).

Μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Παιδαγωγική Επιστήμη από την Π.Σ.Φ. (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) με βαθμό «Άριστα».

Διδακτορική διατριβή με θέμα: «Νέες επικοινωνιακές δομές και συμβάσεις. Γλωσσολογική και κοινωνιολογική ανάλυση των διαδικτυακών συζητήσεων των νέων» με βαθμό «Άριστα» (Οκτώβριος 2012).

3. Δημοσιεύσεις

3.1.  Άρθρα

Καππάτου, Α. (2003). Καβγάδες μαθητών : μια κοινωνιολογική και γλωσσική ανάλυση. Μεκεδνόν, 11, σελ.195-212.

Καππάτου, Α. (2013). Linguistic and sociological results of research in young people internet discussions. Menon, 2, 195-212.

3.2. Πρακτικά Συνεδρίων (με σύστημα κριτών)

Καππάτου, Α., (2018). Διαθεματικό project: ιμπρεσσιονιστικές πινελιές στον κήπο ενός εγωιστή γίγαντα, στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδακτική Πράξη»,  ISBN: 978-960-99301-7-8 (SET), τόμος Β΄, σελ. 91-98, Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 2018.

Καππάτου, Α., (2017). Τέχνη και Τεχνολογία θεάτρου-Η Αλίκη στη Χώρα των θαυμάτων, στο 4ο Συνέδριο Νέου Παιδαγωγού, ISBN: ISBN: 978-618-82301-2-5, σελ. 2478, Αθήνα, Απρίλιος 2017.

Καππάτου, Α., (2017). Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Δημοκρατία και Εκπαίδευση, στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαιδευτικών Δυτικής Μακεδονίας με θέμα «Σχολείο για μια Σύγχρονη Κοινωνία Αλληλεγγύης», ISBN: 978-618-83849-1-0, τόμος Α΄, σελ. 298-316, Φλώρινα, Μάιος 2017.

Καππάτου, Α., (2013). Κριτικός γραμματισμός και υβριδικό κείμενο στο Γρίβα, Ε., Κουτσογιάννης, Δ., Ντίνας, Κ., Στάμου, Α., Χατζηπαναγιωτίδη, Ά. & Χατζησαββίδης, Σ. (επιµ.). 2014. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ο Κριτικός Γραµµατισµός στη σχολική πράξη», http://www.nured.uowm.gr/drama/PRAKTIKA.html, ημερομηνία πρόσβασης: 22/10/2018, Δράμα, Νοέμβριος 2013.

Καππάτου, Α., (2011). Νέες επικοινωνιακές δομές και συμβάσεις- Κοινωνιολογική ανάλυση των διαδικτυακών συζητήσεων των νέων, στο 8ο Συνέδριο ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ με θέμα «Το ψηφιακό σχολείο», ISBN: 978-960-99435-2-9, σελ. 249-255, Πειραιάς, Οκτώβριος 2011.

3.3. Ερευνητική εμπειρία

 

3.2.1.  Κυρίδης, Α. Αγγελάκη, Χ. Τσούλης, Θ. Μαυρικάκη, Ε. Καππάτου, Α. & Βεζυρίδου, Μ. & Χατζηγεωργίου, Β. (1998). Πρόγραμμα Σπουδών και Λειτουργικά δεδομένα της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας. Επιστημονικώς υπεύθυνος: Αργύρης Κυρίδης, Φλώρινα.

3.2.2.  Σε συνεργασία με τον καθηγητή Χαράλαμπο Λεμονίδη ερευνητική εργασία στα πλαίσια του προγράμματος Πρόγραμμα Σπουδών και Λειτουργικά Δεδομένα της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας.

3.2.3.  Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα «Σχεδιασμός, οργάνωση και εφαρμογή ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναβάθμιση εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Δ. Μπέσσα.

3.2.4 Συντονίστρια προγράμματος Διευρυμένης Πρακτικής Άσκησης κατά το έτος 2006-2007.

4. Επαγγελματική εμπειρία

Επαγγελματική εμπειρία ως δασκάλα (16 έτη), εκ των οποίων τα 5 τελευταία έτη στο Πειραματικό Δημοτικό Φλώρινας. 2ετή προϋπηρεσία ως αποσπασμένη δασκάλα στην Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας τα έτη 2014-15 και 2015-16. Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής της εμπειρίας έχει παράγει ερευνητικό υλικό στις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • Οργάνωσε και εκπόνησε το πρόγραμμα σπουδών και το εκπαιδευτικό υλικό του Ομίλου Καινοτομίας «Μικροί Επιστήμονες εν δράσει» (2017-2018).
  • Συμμετείχε στην Πιλοτική Εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση που υλοποιήθηκε από το Ι.Ε.Π. κατά το σχ. έτος 2017-2018.
  • Δημιούργησε και υλοποίησε τα ακόλουθα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων:
  • 2013-2014: Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής: «Πρέσπες στολίδια του τόπου μας», «Οι θησαυροί του τόπου μου».
  • 2014-2015: Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων: «Ιστορία της Τέχνης», «Γνωριμία με την παραστατική τέχνη της όπερας».
  • 2016-2017: Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Κύπρος: 1974-2015, Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ», «Life Skills-Δεξιότητες Ζωής-Διαμορφώνοντας ενεργούς πολίτες» του British Council.
  • 2017-2018: Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Εισαγωγή στην έρευνα της παλαιοντολογίας», Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων: «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι (Artful Thinking).
  • Τα δυο τελευταία χρόνια η Καππάτου Αναστασία ανήκει στο Ε.Π.Ε.Σ. (Επιστημονικό Συμβούλιο) του Πειραματικού Δημοτικού Φλώρινας.

5.  Εισηγήσεις σε συνέδρια (με σύστημα κριτών)

  • 3ο Διεθνές Συνέδριο του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πατρών εισήγηση με τίτλο: Ανοίγοντας το σχολείο στην επιστήμη: συνάντηση με το Νίκο Λυγερό, Αθήνα, 12-14 Σεπτέμβρη 2014.
  • Διεθνές Συνέδριο του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πατρών εισήγηση με τίτλο: Διευρύνοντας τους πνευματικούς ορίζοντες των μαθητών, τολμώντας το διαφορετικό: η περίπτωση της όπερας, Αθήνα, 12-14 Σεπτέμβρη 2014.
  • 22ο Διεθνές Συνέδριο του Ελεύθερου Πανεπιστημίου Πολιτών εισήγηση με θέμα: Προχωρώ, Πρόγραμμα Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Πιλοτική Εφαρμογή στο νομό Φλώρινας, Βέροια, 21-22 Οκτωβρίου 2016.
  • 1ο Συνέδριο του Κέντρου Έρευνας και Αξιολόγησης Σχολικών Βιβλίων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Τομέα της Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ., εισήγηση με θέμα: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών και τα σχολικά εγχειρίδια, Θεσσαλονίκη, 17-19 Μαρτίου 2017.
  • Στο 2ο Επιστημονικό Συνέδριο Εκπαιδευτικών Δυτικής Μακεδονίας, εισήγηση με θέμα: Δημοκρατία και Εκπαίδευση, Φλώρινα, 27 Μαΐου 2017.
  • Στο 4ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, εισήγηση με θέμα: Εκπαιδεύοντας μικρούς επιστήμονες, Λάρισα 12 Οκτωβρίου 2018.
  • In the 4th International Conference “Education across Borders” Education in the 21st Century: Challenges and Perspectives presentation with the topic: Introducing an inquiring way of thinking in primary school: the case of the Innovation Group “Young Scientists in Action”, Florina, 20th October 2018.

6.   Παρακολούθηση Επιμορφωτικών Προγραμμάτων για Επαγγελματική Ανάπτυξη

6.1.Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Φλώρινας, Όμιλος εκπαιδευτικών για τη Γλώσσα και τη Λογοτεχνία, Κριτικός Γραμματισμός και Νέα Προγράμματα Σπουδών Γλωσσικής Διδασκαλίας, Φλώρινα, 2013-2014, διάρκειας 52 ωρών.

6.2.Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσ/νικης, 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, Πληροφορική στην Εκπαίδευση Ι, Θεσσαλονίκη, σχ. 2014-2015, διάρκειας 40 ωρών.

6.3. Επιμορφωτικά σεμινάρια για την αξιοποίηση της Ψηφιακής Αφήγησης στην εκπαίδευση που διοργανώθηκαν στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος “T-Story: storytelling applied to training”, Αύγουστος, 2014, διάρκειας 40 ωρών.

6.4.Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θες/νικης, 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, Πληροφορική στην Εκπαίδευση ΙΙ, Θεσσαλονίκη, σχ. έτος 2015-2016, διάρκειας 50 ωρών.

6.5.Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας & Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Ν. Φλώρινας, Πρόληψη και Αντιμετώπιση των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού, Κοζάνη, 15-6-2018, διάρκειας 50 ωρών.

7. Άλλες γνώσεις

7.1. Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές

7.1.1. Microsoft Office

7.1.2. Corel

7.1.3. Internet

7.1.4. SPSS

7.1.5. Mini Tab

7.1.6. Stat Graphics

7.1.7. Photopaint

7.2. Κάτοχος τίτλου πιστοποίησης του προγράμματος «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», επίπεδο Α΄ και επίπεδο Β΄.

7.3. Ξένες γλώσσες

7.3.1. Αγγλικά (Άριστα- κάτοχος Proficiency)

7.3.2  Ιταλικά (Μέτρια)

8. Άλλα ενδιαφέροντα

  • Ενασχόληση με τη μουσική (γνώση σαξόφωνου).
  • Ενεργό μέλος του «Αρκτούρου».
  • Ενεργό μέλος της Θεατρικής Ομάδας « Τρίτο Κουδούνι» του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας.
  • Πρόεδρος Ε.Κ.Σ των Προσκόπων Φλώρινας